Otsikko
Voinko maksaa verkkotunnuksin sakkoni? Minulla kirjoja, joiden lainat haluaisin uusia,mutta sakoista johtuen se ei onnistu online. En millään pääse henk. koht…

Kysytty

Hei!

Voinko maksaa verkkotunnuksin sakkoni? Minulla kirjoja, joiden lainat haluaisin uusia,mutta sakoista johtuen se ei onnistu online. En millään pääse henk. koht. käymään. Onnistuuko asia siis online?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit kyllä maksaa pankin verkkotunnuksin myöhästymismaksusi ja muut maksut, jotka eivät ole perinnässä. Se ei kuitenkaan onnistu suoraan HelMetistä vaan sinulle voidaan lähettää kirjastosta lasku, jonka voit maksaa vaikkapa verkkopankissa. Sinun kannattaa soittaa kirjastoon, sillä maksun lähettämiseen tarvitaan kirjastokorttisi numero.

Jos sinulla on kiire lainojesi uusinnan kanssa, voi olla nopeampaa, että yrität päästä kirjastoon maksamaan maksusi. Tiesithän, että myöhästymismaksut voit maksaa missä tahansa HelMet-kirjastossa.