Otsikko
Miksi big brother formaatti- ohjelmasta ei netistä löydy juuri mitään tietoja 'behind the scene' työstä? Sanotaan sitä vaikkapa nyt tarkkaamoksi. Ketkä…

Kysytty

Miksi big brother formaatti- ohjelmasta ei netistä löydy juuri mitään tietoja 'behind the scene' työstä? Sanotaan sitä vaikkapa nyt tarkkaamoksi. Ketkä ohjailevat kameroita, kuka päättää pk-huoneeseen käskyt, ketkä käyttävät/julkistavat bb-ääntä (yleensä nauhoitettuja lauseita) yms. Millainen organisaatio se kokonaisuus mahtaa olla?

Vastaus

Vastattu

Tosi-tv -formaattien tuotantoihin liittyy runsaasti salassapitovelvoitteita sekä tuotannon henkilökunnalle että osallistujille. Tällä pyritään ylläpitämään salamyhkäistä tunnelmaa ohjelman ympärillä, jännitystä ja ennalta-arvaamattomuutta sekä koukuttamaan katsojia. Näistä syistä tuotantoyhtiöt eivät kerro julkisesti juuri mitään yksityiskohtia tuotantoon liittyen, ja talon asukkailtakin on laajasti kielletty tuotannosta puhuminen ja sillä spekulointi. Nämä puheenaiheet aiheuttavat välittömän huomautuksen Big Brotherilta.

Big Brother Suomi -tuotannoilla on virallinen keskustelufoorumi, jossa voi esittää ohjelmaan liittyviä kommentteja ja kysymyksiä suoraan tekijöille (linkki vie vuoden 2021 ohjelmaan littyvään keskusteluun): https://bbplaza.org/forum/viewforum.php?f=217  Keskustelufoorumilta löytyy luonnollisesti myös paljon katsojaspekulointia eri aiheista.

Formaatin julkiset säännöt suomalaisilla kotisivuilla: https://bigbrother.fi/saannot/