Voiko kirjastoon lahjoittaa omia vanhoja kirjoja, manga-sarjakuvia?

Kysytty

Voiko kirjastoon lahjoittaa omia vanhoja kirjoja, manga-sarjakuvia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä, kirjasto ottaa vastaan lahjoituksia. Tosin kirjasto pidättää itsellään oikeuden päättää, mitä lahjoituksilla tehdään. Kaikki lahjoitukset eivät päädy hyllyyn, vaan osa saatetaan heittää pois, mikäli ne ovat huonokuntoisia tai mikäli kirjasto ei tarvitse kyseistä aineistoa. Kirjojen kunto ja kirjaston tarpeet ratkaisevat, mitä lahjoituksille tehdään.

Manga-sarjakuville saattaa hyvinkin olla tarvetta kirjastossa. Kannattaa kysyä aluksi omasta lähikirjastosta, olisiko heidän kokoelmissaan tarvetta kyseisille kirjoille.

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Miksi ihmeessä heitätte pois lahjoitukset jota ette ota lainattavien kokoelmiin? Moni kirjasto on jo perustanut asiakkaiden itsepalveluna toimivan kierrätyskirjahyllyn, sinnehän voisi ylimääräiset jättää kiinnostuneiden otettavaksi.