Kuinka suuri osa "kysy kirjastonhoitajalta" palvelun vastauksista jätetään julkaisematta tällä sivustolla?

Kysytty

Kuinka suuri osa "kysy kirjastonhoitajalta" palvelun vastauksista jätetään julkaisematta tällä sivustolla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuoden 2019 vastauksista n. 70 % on tallennettu näkyviin.

Syynä yksityisiin vastauksiin on pääasiassa tietosuoja, eli kysymykset tai vastaukset sisältävät henkilökohtaisia tietoja tai eivät sisällä tietoa, joka voisi olla hyödyksi muille kysyjille.

Kaikista vastauksista näkymättömissä on isompi määrä, koska osa varhaisimpien vastausten sisällöstä on jo vanhentunutta. Myöskin palvelun alkuvaiheessa vastaajat herkemmin jättivät julkaisematta vastauksiaan, vaikka ne olisivatkin olleet täysin julkaistaviksi sopivia.

Vastauksia on palvelussa vuodesta 1999 alkaen annettu (24.7.2020) 74160, niistä julkisessa arkistossa on näkyvissä 45812.