Otsikko
Voiko alaikäiselle lapselle hankkia kirjastokortin kunnassa, silloin kun lapsi on kirjoilla ja asuu eri paikkakunnalla?

Kysytty

Voiko alaikäiselle lapselle hankkia kirjastokortin kunnassa, silloin kun lapsi on kirjoilla ja asuu eri paikkakunnalla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokortin myöntämiseen tarvitaan Suomessa oleva osoite, joten eri paikkakunnalla asuminen tai kirjoilla oleminen ei ole este kortin saamiselle.

Alle 15-vuotias saa kirjastokortin huoltajan tai toisen täysi-ikäisen vastuuhenkilön kirjallisella suostumuksella. 15-vuotias on itse vastuussa lainoistaan, hän ei siis tarvitsee vastuuhenkilöä.

Alla olevassa linkissä on lisää tietoa kirjastokortin hankkimisesta.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_ja_lainaaminen(37)