Otsikko
Viite: laulu ja sen sanat etsin nuotteja sekä sanoja bellmannin lauluun joka alkaa: ulla mun ullani, saanko sulle tarjota mansikoita, maidossa viinissä. vesa…

Kysytty

viite: laulu ja sen sanat
etsin nuotteja sekä sanoja bellmannin lauluun joka alkaa: ulla mun ullani, saanko sulle tarjota mansikoita, maidossa viinissä.
vesa-matti loiri on kai esittänyt, levyttänytkin? entä ruotsinkieliset sanat?

t.
harriet

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-verkkokirjastosta ( http://www.helmet.fi/ ) löytyy useita nuotinnoksia kyseisestä Carl Michael Bellmanin Fredmanin epistolasta numero 71: Ulla! min Ulla! säj får jag dig bjuda, FE71.

Haku onnistuu helpoimmin valitsemalla etusivulta linkki "Tarkenna hakua", kirjoittamalla hakukenttään "Bellman Ulla" (ilman lainausmerkkejä!) ja valitsemalla pudotusvalikosta aineistolajiksi Nuotti.

Suomennettuna laulu on ainakin nuottikokoelmassa Lauluja lasin läpi : Carl Michael Bellmanin epistoloita ja lauluja / Suomennokset Liisa Ryömä ; Sovitusten tarkistus Auvo Sarmanto

Ruotsinkielisiä nuottijulkaisuja laulusta löytyy yllä kerrotulla hakutavalla hyvinkin monta. Julkaisujen saatavuuden voitte tarkistaa HelMetistä.

Vesa-Matti Loirin levyttämänä tämä laulu löytyy HelMetistä vain LP-levynä. Levyn nimi on "Ennen viimeistä maljaa" ja se sisältää Bellmanin tuotannosta seuraavat: Fredmanin epistolat nro 80, 23, 67, 30, 1, 71, 27 ja 81 + Fredmanin laulut nro 61, 7 ja 21.