Kuka / ketkä suomalaiset artistit ovat laulaneet / levyttäneet "elämälle kiitos" -laulun? onko olemassa cd:itä?

Kysytty

kuka / ketkä suomalaiset artistit ovat laulaneet / levyttäneet
"elämälle kiitos" -laulun? onko olemassa cd:itä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-verkkokirjastosta ( http://www.helmet.fi/ ) löytyy muutamia suomenkielisiä levytyksiä Violeta Parran laulusta Gracias a la vida. Haku onnistuu helpoimmin napsauttamalla etusivun linkkiä "Tarkenna hakua", kirjoittamalla hakukenttään "Elämälle kiitos" ja valitsemalla pudotusvalikosta aineistolajiksi CD-levy.

Liisa Tavin esityksen lisäksi CD:llä löytyy Arja Saijonmaan levyttämä versio. Siinähän on eri teksti kuin Tavin levytyksessä. Saijonmaan esityksen nimi on "Miten voin kyllin kiittää", mutta koska laulu ehkä yleisemmin tunnetaan nimellä "Elämälle kiitos", se löytyy myös tällä nimellä.

Lisäksi löytyy kokoelma-CD, jonka nimi on "Elämälle kiitos" ja jolla esiintyy useita artisteja. Tässä Parran laulun esittäjäksi on merkitty Machu Picchu. Intrumentaaliversiona kappale on myös levyllä "Musiikkia siviilihautajaisiin".

Näiden CD-painosten lisäksi on olemassa LP-levy "Lauluja kansojen taistelusta", jolla laulun esittää Marxilais-Leniniläisten Ryhmien (MLR) ohjelmaryhmä.

Kaikkien yllä mainittujen levyjen saatavuuden voi tarkistaa HelMetistä.