Otsikko
Varaston kätköistä löytyi kolme Heidi -kirjaa. 2. Talvi vuoristossa 3.Heidi saapuu Frankfurtiin 4. Frankfurtin päiviä 5. osa on ilmeisesti nimeltään Paluu…

Kysytty

Hei.

Varaston kätköistä löytyi kolme Heidi -kirjaa.
2. Talvi vuoristossa
3.Heidi saapuu Frankfurtiin
4. Frankfurtin päiviä

5. osa on ilmeisesti nimeltään Paluu isoisän luokse.

Kirjat on kustantanut Semic ja ne ovat ilmestyneet 1979-80. Kysyisinkin mitä ovat sarjan muut osat nimeltään ja kuka ne mahdollisesti on kirjoittanut? Mikä tahansa tieto, millä pystyn kirjoja kyselemään antikvariaateista, on tervetullut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Semic julkaisi vuosina 1979-80 kuusi Johanna Spyrin Heidi-kirjoista tehtyyn TV-sarjaan perustuvaa 50-sivuista kuvitettua vihkosta:

1. Heidi tapaa isoisänsä
2. Talvi vuoristossa
3. Heidi saapuu Frankfurtiin
4. Frankfurtin päiviä
5. Paluu isoisän luo
6. Clara käy kylässä

Semicin Heidi-kirjasten mahdollisia tekijöitä ei käyttämissäni lähteissä mainittu - todennäköisesti siksi, ettei niitä ole julkaisuissa mainittu. Verkkoantikvariaateissa näitä näytään kaupattavan ilman tekijätietoja, joten tämän enempää vihjeitä en vihkosten jäljittämiseksi valitettavasti pysty antamaan.