Otsikko
Minulla on perintönä Martti Lutherin Suvipuolen "Kirkkopostilla" vuodelta 1897. Olisikohan se niin harvinainen, että sen vois lahjoittaa museoon? Siellä se…

Kysytty

Minulla on perintönä Martti Lutherin Suvipuolen "Kirkkopostilla" vuodelta 1897. Olisikohan se niin harvinainen, että sen vois lahjoittaa museoon? Siellä se ainakin säilyisi oikeissa olosuhteissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja on suhteellisen arvokas, mutta ei kuitenkaan mikään keräilyharvinaisuus. Kannattaa kysyä tarkempaa arviota kirjan arvosta jostakin antikvariaatista. Esimerkiksi Vetelin Luther-divarista saat varmasti asiantuntevan hinta-arvion.

Kaupunginkirjastoilla ei ole mahdollisuuksia ylläpitää harvinaiskirjojen kokoelmaa, mutta Kansalliskirjasto (eli Helsingin yliopiston kirjasto) saattaisi olla kiinnostunut ottamaan teoksen kokoelmiinsa. Heiltä kannatta siis kysyä asiasta.

Linkit:

http://www.luther-kirjat.fi/
http://www.lib.helsinki.fi/

3 ääntä

Kommentit

Oikeen huippu kuntoinen Lutherin kirja Lutheruksen talviosio kirkkoporstilla hyllyssä olis.Myyn parhaiten tarjoavalle.Heti.