Vanhoista aapisista on julkaistu viime aikoina uusia painoksia, mutta minun aapisestani ei. Minun kansakouluaapiseni oli (todennäköisesti) Kuosmasen - Liisa…

Kysytty

Vanhoista aapisista on julkaistu viime aikoina uusia painoksia, mutta minun aapisestani ei. Minun kansakouluaapiseni oli (todennäköisesti) Kuosmasen - Liisa Merenkylän - Pentti Merenkylän, kuvitus Heljä Lahtinen (Lassila?) Lukutunnin kirja, Opin lukemaan 1. Nämä tiedot olen keräänyt kasaan googlettamalla kuvittajaa, Heljä Lahtista. Aapisen oli kustantanut Valistus. Valistusta tuskin lienee enää olemassa. Kuka sen "tekijänoikeudet" on perinyt? Eli kuka voisi tehdä siitä uusintapainoksen.? Perimmäinen ongelmani on: mistä voisin saada tuon iki-ihanan aapisen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi kirja on Kouvolan kaupunginkirjaston kokoelmissa ja on lainattavissa.
Osakeyhtiö Valistuksen kustannustuotanto yhdistettiin WEILIN +GÖÖSIN kustannustoimintaan vuonna 1979. Uutta painosta kannattaisi kysyä sieltä: http://www.wg.fi/Etusivu/tabid/36/Default.aspx