Otsikko
Tuulikki -nimi, mikä on nimen merkitys ja mistä se on peräisin.

Kysytty

Tuulikki -nimi, mikä on nimen merkitys ja mistä se on peräisin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuulikki on peräisin Kalevalasta. Kansanrunoissa se esiintyy Tapion tyttärien nimenä, Tellervon kanssa vaihdellen tai rinnan. Elias Lönnrot käytti Tuulikkia jo 1840-luvulla. Ristimänimenä Tuulikki tuli käyttöön 1900-luvun alussa ja on ollut 1930-1960 luvulla yleisimpiä naisen nimiämme.

Lähde: Vilkuna, Kustaa: Etunimet.

39 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Niin se nimen merkitys?