Tryffelli-sieniä voi löytää Suomestakin hyvälllä tuurilla. Mutta mistä sitä saa etsiä/poimia, mitä sanoo jokamiehen oikeudet? Sieni kun kasvaa maan alla ja…

Kysytty

Hei!
Tryffelli-sieniä voi löytää Suomestakin hyvälllä tuurilla. Mutta mistä sitä saa etsiä/poimia, mitä sanoo jokamiehen oikeudet? Sieni kun kasvaa maan alla ja perinteisesti kerättävät sienet ovat taas maan päällä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maan alla kasvavien sienten kaivaminen ei kuulu jokamiehen oikeuksiin.
Niiden keräämiseen tarvitaan maanomistajan lupa.

http://www.ess.fi/?article=249385

Hollo, Erkki: Johdatus ympäristöoikeuteen 2009 s.289-293