Otsikko
Törmäsin Klaukkalan kirjastossa lempinimeen Rajis, tarkemmin sanottuna lasten- ja nuortenosastolla. Haluaisin tietää, mitä se tarkoittaa. Kiitos vastauksesta!

Kysytty

Törmäsin Klaukkalan kirjastossa lempinimeen Rajis, tarkemmin sanottuna lasten- ja nuortenosastolla. Haluaisin tietää, mitä se tarkoittaa. Kiitos vastauksesta!

Vastaus

Vastattu

Rajis on lyhenne Nurmijärven taajamasta Rajamäki. Virallisesti Rajamäestä käytettäneen muitakin ilmaisuja. Rajis on erityisesti kirjastohenkilökunnan sisäisessä puheessa käytettävä lyhenne. Voidaan vaikka kysyä, että otetaanko tätä kirjaa myös Rajiksen kokoelmiin.

6 ääntä

Kommentit

Myös Vantaan Rajakylästä käytetään nimitystä Rajis

Varmasti monista paikoista käytetään siihen sopien samaa nimeä kuin jostain toisesta paikasta. Tässä kysymyksessä puhe oli Klaukkalan kirjastossa työntekijöiden kesken käytetystä nimestä ja silloin puhe on varmuudella Nurmijärven kunnan alueella olevasta taajamasta, jossa on Rajamäen sivukirjasto.