Tietoa kirjoista ja artikkeleista, jotka liittyvät aiheeseen ydinosaaminen (core competence).

Kysytty

Tietoa kirjoista ja artikkeleista, jotka liittyvät aiheeseen ydinosaaminen (core competence).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ydinosaamisesta löytyy sekä kirjoja että artikkeleita. Suomalaisia artikkeleita haettaessa lähteenä
voi käyttää ALEKSI ja ARTO artikkeliviitetietokantoja. Ydinosaa# hakusanana löytyy yhteensä toistakymmentä
viitettä. mm.Fiilin, Petri: Kohti ylivertaista ydinosaamista
Asiasanat johtaminen ; johtajat ; tavoitejohtaminen ;
Lehti Fakta
Julkaisuvuosi 1996 ; (16) ; 12 ; 63-71
Geber, Beverly: Ydinosaamisen guru C. K. Prahalad haastattelussa
Asiasanat: yritysstrategiat ; yritykset: osaaminen ; yritykset:kilpailukyky ; organisaatiot: oppiminen ;
Lehti: Yritystalous
Julkaisuvuosi 1995 ; (53) ; 2 ; 13-17
Tietokantoja voi tutkia kaikissa kirjaston toimipisteissä. Samoin myös korkeakoulukirjastojen yhteistä
tietokantaa LINDAa, josta löytyy mm. aiheesta tehtyjä graduja. Englanninkielisiä artikkeleita löytyy runsaasti Ebsco teksitietokannasta
ehdottamallasi avainsanalla, Ebsco löytyy mm. kirjaston työasemilta. Jos haet aineistoa
kirjaston omasta tietokannasta Plussasta,http://www.lib.hel.fi/, kannattaa hakusanoina käyttää laajempia
käsitteitä: liiketalous / yritykset /kilpailukyky / yrityssuunnittelu, näin hakien löydät mm. G. Hamel & C. K.
Prahalad : Competing for the Future (kirjoittajana ydinosaamisen guru(t)). Samassa luokassa 674 (Helsingin luokitus)
löytyy muutakin aiheeseen liittyvää. Tervetuloa siis tutkimaan kirjaston moninaisia tietokantoja!