Etsin kirjoja, jotka käsittelevät esimiesasemassa olevien asioita yritysmaailmassa. Mitä aiheesta on kirjoitettu: millainen on esimerkiksi hyvä esimies tai…

Kysytty

Etsin kirjoja, jotka käsittelevät esimiesasemassa olevien asioita yritysmaailmassa. Mitä aiheesta on kirjoitettu: millainen on esimerkiksi hyvä esimies tai mitä on johtamisen psykologia, pedagogiikka tms.?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä olisi kirjoja johtamisen psykologiasta yrityksissä, osassa myös yleisemmin orgaanisaatioissa:

1) Viisas valta: johtamisen paradoksit, toim. Paavo Castren [et al.] (WSOY, 2001)

2) Lönnqvist, Jouko: Johtajan ja johtamisen psykologiasta: kohti parempaa ihmisten johtamista (Edita, 2002)

3) Lönnqvist, Jouko: Johtajan ja johtamisen psykologiasta: uudet haasteet - uudet näkemykset Valtionhallinnon kehittämiskeskus (Painatuskeskus, 1994)

4) Johdatus työpsykologiaan, toim. Juha Luoma (Otatieto, 1997)

5) Blake, Robert R.: Johtamisen psykologiaa (Weilin + Göös, 1972)

6) Their, Siv: Pedagoginen johtaminen (Mermerus, 1994)

Myös nämä kirjat saattaisivatkin kiinnostaa, sillä niissäkin on henkilöstön johtamisesta yrityksissä:

1) Vanhala, Sinikka: Liiketoiminta ja johtaminen (KY-palvelu, 2002)

2) Sydänmaanlakka, Pentti: Älykäs organisaatio : tiedon, osaamisen ja suorituksen johtaminen (Kauppakaari, 2000)

3) Ruohotie, Pekka: Palkitseva ja kannustava johtaminen (Edita, 1999)

4) Viitala, Riitta: Henkilöstöjohtaminen (Edita, 1999)

5) Hokkanen, Simo: Johtamistaito (Opetushallitus, 1996)

6) Perkka-Jortikka, Katriina: Työyhteisöjohtaminen: vastuuta ja motivointia puun ja kuoren välissä (Edita, 2002)

7) Ellis, Jonathan: Yritysjohdon seitsemän kuolemansyntiä (Rastor, 2002)

Tarkemmat tiedot sekä teosten saatavuuden saa selville Helmet-tietokannasta
http://www.helmet.fi/

Tietokanta kattaa pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen kokoelmat.