Haen tietoa muutosjohtamisesta, organisaatioiden viemisestä kohti uutta ja kuinka siihen henkilöstöyksikkö voi antaa apuja ? Löytyykö asian puolesta jotain…

Kysytty

Haen tietoa muutosjohtamisesta, organisaatioiden viemisestä kohti uutta ja kuinka siihen henkilöstöyksikkö voi antaa apuja ? Löytyykö asian puolesta jotain materiaalia ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muutosjohtamista ja henkilöstöjohtamista käsittelevää kirjallisuutta :
KOTTER, John P. : Muutos vaatii johtajuutta. 1997.
RUSSEL-JONES, Neil : Muutosjohtaminen. 2000.
PATON, Robert A. : Change management. 2000.
NURMI, Raimo : Johtaminen ympäristössään. 2000.
JALAVA, Urpo : Esimiestyö ; valmentaminen ja uudistuminen. 2001.
KAUHANEN, Juhani : Henkilöstövoimavarojen johtaminen. 2000.
STRÖMMER, Riitta : Henkilöstöjohtaminen. 1999.
KUMPULAINEN, Ritva Sydämen aika : työyhteisön kovat, pehmeät ja lujat. 1999.
KIrjojen sijainti- ja saatavuustiedot pääkaupunkiseudulla selviävät Plussa-tietokannasta http://www.libplussa.fi/
Joitakin lehtiartikkeleita muutosjohtamisesta :
HOPE, Tony : Muutoshankkeen johtaminen. Yritystalous 1997 : 6. s. 30-38.
MORGAN, Nick : Muutoksen johtaminen : muutosväsymys ja sen voittaminen. Fakta. 2001 ; 9 ; liite. s.1-3.
KÄRKKÄINEN, Erja : Muutos ei ole ilmoitusasia. Työ-terveys-turvallisuus. 2001 ; 6 ; s.4-9.
PITURRO, Marlene : Muutospäällikkö paimentaa uudistumisprosessia. Yritystalous. 2000 ; 4 ; s. 69-73.
GOLDBERG, Beverly : Johda muutosta - älä sen aiheuttamaa kaaosta. Yritystalous. 1993 ; 4 ; s. 4-8.
KEGAN, Robert : Mikseivät ihmiset muutu (todellinen syy). Fakta. 2001 ; 12 ; s. 36-44.
MITEN muutosjohtamisen pitää muuttua? Fakta. 2001 ; 3. liite s. 4-5.
KOHTI ylivertaista ydinosaamista - muutosjohtaminen. Fakta. 1996 ; 12 ; s. 63-68.
Kirjastojen asiakaspääteiltä pääsee selaamaan mm. Aleksi ja Arto artikkelitietokantoja, joista löytyy lisää viitteitä ko.aiheesta.

4 ääntä

Kommentit

Hei!
Onko uudempia kirjoja muutosjohtamisesta?
Kiitos!