Tiedustelen toisen henkilön puolesta, kenen runo mahtaa olla Kukkopoikien tappelu? Muuta hän ei osaa sanoa runosta kuin nimen.

Kysytty

Tiedustelen toisen henkilön puolesta, kenen runo mahtaa olla Kukkopoikien tappelu? Muuta hän ei osaa sanoa runosta kuin nimen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yksi runo nimeltä Kukkopoikain taistelu on löytynyt. Se on Vilho Rantasen kirjoittama ja löytyy ainakin Laurisen ja Valtasaaren kirjasta Lukutoveri II: lisälukemisto kansakoulun III ja IV luokalle vuodelta 1954. Olisikohan tämä oikea? Pitkä runo alkaa näin:

Syksypuoleen kanalasta
kuului aika napina.
Näytti siltä, että syntyy
siipikansan kapina.