Tiedustelen onko Pasilan kirjastossa vanha Helsingin Puhelinyhdistyksen puhelinluettelo vuodelta 1966? Voinko lainata sitä? Jos saan lainaksi, niin sen voisi…

Kysytty

Tiedustelen onko Pasilan kirjastossa vanha Helsingin Puhelinyhdistyksen puhelinluettelo vuodelta 1966? Voinko lainata sitä? Jos saan lainaksi, niin sen voisi lähettää Vantaan Myyrmäen kirjastoon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pasilan kirjavarastosta löytyy Helsingin puhelinluettelo vuodelta 1966. Se on kaksiosainen ja on sijoitettu Helsinki-kokoelmaan. Jälkimmäisessä osassa on myös yritysten puhelinnumeroita. Valitettavasti tuo puhelinluettelo on vain lukusalikäyttöön, joten sitä ei lähetetä toiseen kirjastoon eikä sitä saa kotilainaan.

Luetteloa voi kuitenkin käydä lukemassa Pasilan kirjastossa. Pyydä vain palvelutiskillä tilaamaan varastosta haluamasi puhelinluettelo, niin se tulee muutamassa minuutissa kirjahissillä alakerran kirjavarastosta. Tarvittaessa luettelosta voi ottaa kopioita, jotka maksavat 40 senttiä kappaleelta. Pasilan kirjaston yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.lib.hel.fi/fi-FI/pasila/yhteystiedot/.