Otsikko
Opiskelen Lapin avoimessa yliopistossa oikeustieteitä ja nyt olen käymässä Helsingissä pari kuukautta ja tarvitsisin muutaman kirjan. Onko näitä kirjoja…

Kysytty

Hei!

Opiskelen Lapin avoimessa yliopistossa oikeustieteitä ja nyt olen käymässä Helsingissä pari kuukautta ja tarvitsisin muutaman kirjan. Onko näitä kirjoja jossain Helsingin kirjastossa:

Oheiskirjallisuus
1. Laakso, Seppo., Oikeudellisesta sääntelystä ja päätöksenteosta (1990), s. 1-186.
2. Makkonen, K., Luentoja yleisestä oikeustieteestä (1981 tai 1998).
3. Aarnio, Aulis: Teoksessa Suomalaista oikeusteoriaa, osa I (1977), Aarnio, A., Suomalaisesta oikeusteoriasta 1900-luvulla, s. 1-39.

Ja pystynkö näitä edes lainaamaan sillä en ole helsinkiläinen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saisit kirjat helpoiten oikeustieteen kirjastosta, jonka yhteystiedot ja aukioloajat löytyvät osoitteesta http://www.helsinki.fi/kirjasto/keskusta/tutustu/toimipaikat.html#Oikeu…. Sieltä lainaamiseen tarvitaan Helsingin yliopiston kirjastojen Helka-kirjastokortti. Sen saa kuka tahansa esittämällä kuvallisen henkilöllisyystodistuksen.

Kaksi jälkimmäistä kirjaa löytyy tällä vastaushetkellä myös Pasilan kirjaston kirjavarastosta. Ne saa pyytämällä Pasilan kirjastosta, jossa lainaamiseen tarvitaan HelMet-kirjastokortti. Myös tuo kortti on maksuton, ja sen saamiseksi täytyy esittää kuvallinen henkilöllisyystodistus ja kertoa Suomessa sijaitseva osoite; helsinkiläisyyttä ei millään muotoa vaadita. Pasilan kirjaston yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.lib.hel.fi/pasila/. Kirjat voit myös tilata mihin tahansa Helsingin kaupunginkirjaston palvelupisteeseen, mutta ensiksi tarvitaan HelMet-kirjastokortti. Kirjastojen yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kirjastot/.