Tervehdys täältä kaukaa pohjoisesta, Oulun alapuolelta. Kysymykseni koskee verkkolainaamista ja siihen tarkoitettua kirjasto korttia. Onko mahdollista saada…

Kysytty

Tervehdys täältä kaukaa pohjoisesta, Oulun alapuolelta.
Kysymykseni koskee verkkolainaamista ja siihen tarkoitettua kirjasto korttia. Onko mahdollista saada kirjastokorttia muuten kuin käymällä esim Espoossa tahi Vantaalla tahi Helsingissä itse paikanpäällä?

Tulee nimittäin melkoisen kallis kirjastokortti jos pelkästään sitä varten joutuu etelään susirajan sisäpuolelle tulemaan...

On olemassa verkkotunnistautumispalveluja joihin jopa Kela (kansaneläkelaitos) luottaa, minkä ihmeen takia kirjastokortti pitää hakea paikanpäältä?

Kiitos jo etukäteen vastauksesta ja anteeksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti toistaiseksi HelMet-kirjastokortin saamiseksi täytyy käydä paikan päällä jossakin kirjastojen toimipisteistä Helsingissä, Vantaalla, Espoossa tai Kauniaisissa. Sähköinen tunnistautuminen ei ainakaan toistaikseksi ole vielä kirjastojen käytössä.

Toivottavasti sinulla joskus on tilaisuus käydä pääkaupunkiseudulla kirjastojen aukioloaikana ja ehdit poiketa kirjastossa, niin saat kortin odottaessasi.

Mahtaisiko HelMet-korttia ja HelMet-kirjastojen e-aineistojen lainausmahdollisuutta odotellessa sinua ilahduttaa jokin lähempänä oleva kirjasto e-aineistoineen? Niitä voisi löytyä alla olevasta linkistä.

http://ekirjasto.kirjastot.fi/
http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa