Otsikko
Tervehdys, Eräs sotaveteraaniystäväni muistaa, että noin kymmenen vuotta sitten oli TS:ssa liikkeenharjoittaja (kirjakauppa) Anneli Toivonen, o.s. Kuitunen…

Kysytty

Tervehdys,
Eräs sotaveteraaniystäväni muistaa, että noin kymmenen vuotta sitten oli TS:ssa liikkeenharjoittaja (kirjakauppa) Anneli Toivonen, o.s. Kuitunen
esittelevä juttu kuvineen kaikkineen. TS ei pidä lehtiä arkistossa. Sieltä kerrottiin, että kirjastolla on mikrofilmatut lehdet ja sieltä voisi juttu löytyä ja mahdollista saada valokopio.
Miten edetä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston kokoelmissa vanhat Turun Sanomat ovat mikrofilmeillä, joita on mahdollista lukea Pääkirjaston Uutistorilla. Uutistorilla on myös mahdollista skannata mikrofilmiltä A4-kokoisia alueita, joita voi tallentaa omalle muistitikulle tai tulostaa hintaan 0,20€/kpl. Mikrofilmilukulaitteelle kannattaa varata etukäteen aika Uutistorilta, puh. 02-2620621. Samasta numerosta voit tehdä tilauksen mikrofilmeistä. Lukulaitteet toimivat itsepalveluperiaatteella ja Uutistorin virkailijat neuvovat laitteiden käytössä.