Teen tutkimusta päiväkotien pienryhmätoiminnasta, ja kysymys kuuluukin: mitä tieteellistä kirjallisuutta aiheesta löytyisi?

Kysytty

Hei!

Teen tutkimusta päiväkotien pienryhmätoiminnasta, ja kysymys kuuluukin: mitä tieteellistä kirjallisuutta aiheesta löytyisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Opinnäytetöitä aiheesta on tehty paljonkin, alla tietoa:

- Kohti parempaa vuorovaikutusta : pienryhmätoiminta Raision kaupungin varhaiskasvatuksessa / Satu Lausmaa. (pro gradu –työ, 2014)
- Pienryhmäpedagogiikka ja omahoitajuus/vastuuaikuinen : tutkimuskohteena Allinpuiston päiväkoti / Eveliina Pennanen. (AMK-opinnäytetyö, 2014)
- Päiväkodin pienryhmätoiminta ja lasten osallisuus / Kaisa-Sisko Kangas. (pro gradu –työ, 2013, eleltroninen aineisto: http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201305041555
- Pienryhmätoiminta päiväkodin lapsiryhmätoiminnan järjestämisen keinona / Elina Savolainen. (pro gradu –työ, 2013, elektroninen aineisto: http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201305111593
- Lasten toiminta ja osallistuminen päiväkodin pienryhmätoimintaan vertaissuhteiden ja sosiaalisten taitojen näkökulmasta / Tiina Lintunen. (AMK-opinnäytetyö, 2011)
- Päiväkodin toimintakulttuuri - pienryhmätoiminta ja lasten osallisuus / Sirpa Juuri. (pro gradu –työ, 2007)
- Pienryhmätoiminta 1-3-vuotiaiden lasten päiväkotiryhmässä : henkilökunnan kokemuksia toiminnan toteuttamisesta / Varpu Penttinen. (kandidaatintyö, 2004)
- Mä en tykkää, ku noi ei leiki" : lasten vertaissuhteet Eemeli-projektin pienryhmätoiminnassa / Salla Suominen. (AMK-opinnäytetyö, 2004)
- Vanhempien kokemuksia lapsen osallistumisesta päiväkodin erityispienryhmätoimintaan / Alaniva Meeri. (AMK-opinnäytetyö, 2003)
- Psykomotorinen ryhmäkuntoutus osaksi päiväkotitoimintaa / Mauri Pietilä. (lisensiaatintyö, 1999, elektroninen aineisto: http://selene.lib.jyu.fi:8080/gradu/f/mauripietila.pdf

Tarkemmat tiedot näistä ja myös muita töitä aiheesta löytyy kirjastojen yhteistietokanta Melindasta. Käytä katkaistuja hakusanoja päiväko? pienryhmä?, ja laita hakusanojen väliin and-termi:

http://linda.linneanet.fi/F/?func=find-b-0&con_lng=fin&local_base=fin01…