Metsästän taidekuvista dioja päiväkodin projektiin. Löytyykö vielä? Päiväkoti on Yläneellä.

Kysytty

Metsästän taidekuvista dioja päiväkodin projektiin.
Löytyykö vielä?
Päiväkoti on
Yläneellä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston kokoelmissa on taideaiheisia dia-sarjoja. Diakuvia pääsee tutkimaan Vaski-verkkokirjaston kautta kirjoittamalla hakulaatikkoon sanat "heijastuskuva" ja "taide"

https://www.vaskikirjastot.fi/web/arena/search?p_p_state=normal&p_p_lif…

Dia-kuvia voi etsiä myös Vaski-verkkokirjaston laajennetun haun kautta, jolloin aineistolajiksi valitaan "kuva" ja hakulaatikkoon kirjoitetaan sana "taide".

Kun hakutulos tulee esiin, nimekettä klikataan, jonka jälkeen tulee esiin kohta "Näytä sisältö". Sitä klikkaamalla saa tiedon, mitä yksittäisiä taidekuvia dia-sarja sisältää.

Diakuvia voi pyytää Yläneen kirjastoon kaukolainaksi (pyyntö jätetään Yläneen kirjastoon). Turun kirjastossa diasarjat on sijoitettu varastoon, josta aineistoa haetaan arkiaamuisin. Mikäli asioitte Turussa, voitte esim. soittaa etukäteen, jotta diasarjat haetaan valmiiksi varastosta. Lasten Saagan puh. 02-2620625