Teen Shakespearen näytelmän Rikhard III teatteritekstitystä ja tutkiskelen, miten kirjoittaa Rikhardin puolison Annen nimi. Esimerkiksi Anna Boleynista…

Kysytty

Teen Shakespearen näytelmän Rikhard III teatteritekstitystä ja tutkiskelen, miten kirjoittaa Rikhardin puolison Annen nimi. Esimerkiksi Anna Boleynista käytetään Anna-muotoa, mutta miten mahtaisi olla tässä tapauksessa? Netissä puhutaan enimmäkseen Anne Nevillestä, mutta esim. Kansallisteatteri käyttää Anna-muotoa. Olisiko kirjastonhoitajalla mielipidettä tästä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

William Shakespearen Rikhard III:n ovat suomentaneet Paavo Cajander ja Matti Rossi. Molemmat ovat suomennoksissaan käyttäneet Anne Nevillestä nimeä (lady) Anna.