Teen lukiodiplomityötä aiheesta perhekäsitys taiteessa? Mistä löytäisin kirjoja perhekäsityksen muutoksista historiassa tai perhe taiteessa?

Kysytty

Teen lukiodiplomityötä aiheesta perhekäsitys taiteessa? Mistä löytäisin kirjoja perhekäsityksen muutoksista historiassa tai perhe taiteessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Perheestä kuvataiteessa on käsitelty teoksessa Richardson, Wendy ja Jack: Perheet kuvataiteessa (Kustannus-Mäkelä, 1990).

Perhekäsityksen muutoksesta taas on kirjoitettu esimerkiksi seuraavissa teoksissa:

Utrio, Kaari: Familia: eurooppalaisen perheen historia 1-6 (Tammi, 1997)
Utrio, Kaari: Eevan tyttäret : eurooppalaisen naisen, lapsen ja perheen historia (Tammi, 1984)
Kolbe, Laura (toim.): Suomen kulttuurihistoria 1-5 (Tammi, 2004)
Ali, Daud: Home, family & everyday life through the ages (Lorenz Books, 2001)