Teen esitelmää lempikirjani kirjoittajasta: Maria Augusta Trappista, hänestä on suunnattoman vaikea löytää tietoa (en ainakaan pysty itse siihen). Haluaisian…

Kysytty

Teen esitelmää lempikirjani kirjoittajasta:
Maria Augusta Trappista, hänestä on suunnattoman vaikea löytää tietoa (en ainakaan pysty itse siihen). Haluaisian sekä sähköisiä, että kirja tiedonlähteitä..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetistä löytyy Google-haulla sekalaista tietoa Maria Augusta Trappista, suhteellisen hyvin elämäkertatiedot on kirjattu englanninkielisen Wikipedian sivulle

http://en.wikipedia.org/wiki/Maria_von_Trapp

Maria Trappin kirjoittama Trappin perhe (joissakin painoksissa Laulava Trappin perhe) mainitaan useissa yhteyksissä elämäkertana, vaikka se joissakin kirjastoissa luokitetaankin kaunokirjallisuuteen. Hyvä kirjallinen lähde Marian ja Trappin perheen elämästä on myös Kotiliesi-lehdessä vuonna 2003 numerossa 23-24 julkaistu artikkeli Trappin perhe: rakkaudesta musiikkiin. Kyseisessä artikkelissa on paljon kuvia ja tietoa Trappin perheen myöhemmistä vaiheista, sekä katsaus suvun lastenlasten elämään.