Tarvitsisin tietoja Lappeenrannan kauppahallin historiasta. Sain tietooni, että Etelä-Saimaassa on tehty juttua uudesta kauppahallista 7.9.1955 ja 19.9.1956…

Kysytty

Hei,

Tarvitsisin tietoja Lappeenrannan kauppahallin historiasta. Sain tietooni, että Etelä-Saimaassa on tehty juttua uudesta kauppahallista 7.9.1955 ja 19.9.1956. Löytyykö näitä lehtiä kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Etelä-Saimaa-sanomalehdet (Lappeenranta) löytyvät mikrofilmattuina Lappeenrannan pääkirjastosta vuodesta 1914 lähtien jatkuvasti. Lehdet mikrofilmataan muutaman kuukauden viiveellä. Vanhoja vuosikertoja löytyy myös paperisidoksina, mutta suosittelemme mikrofilmien käyttöä. Opastamme mikrofilmilaitteen käytössä, ja mikrofilmihuoneen saa varattua pääkirjaston neuvonnasta p. 05 6162341 tai neuvonta.kirjasto@lappeenranta.fi. Käyttö on maksutonta.

Myös Carelica-kotiseutukokoelmasta voi lisätietoa aiheesta kysellä.