Otsikko
Tarvitsen apua löytääkseni runon, joka pyörii mielessäni. Runossa on kyse siitä, miten katkeruus ja kauna voivat kasvaa ihmisen sisällä pitkänkin ajan…

Kysytty

Hei
tarvitsen apua löytääkseni runon, joka pyörii mielessäni. Runossa on kyse siitä, miten katkeruus ja kauna voivat kasvaa ihmisen sisällä pitkänkin ajan. Valitettavasti minulla ei ole mitään muistikuvaa tekijästä tai edes siitä, onko runo suomalainen vai ulkomainen. Aivan nykyrunoudesta ei luultavasti ole kuitenkaan kyse. Runossa on ironinen sävy ja se päättyy toteamukseen siitä, että kun katkeruutta kasvattaa huolellisesti sisällään, se kantaa lopulta kaunista hedelmää. Kiitos, jos voitte auttaa asiassa, vaikka johtolangat taitavat olla aika hatarat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaa olla William Blaken runo A Poison Tree. Runo löytyy linkistä: http://www.poetryfoundation.org/poem/175222