Tahtoisin tietää nimeni Anitan alkuperän, mistä se on tullut, minkämaalainen. Kiitos jo etukäteen.

Kysytty

Tahtoisin tietää nimeni Anitan alkuperän, mistä se on tullut, minkämaalainen. Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etunimien merkityksistä ja niiden alkuperistä löytyy tietoa monista nimikirjoista. Tällaisia ovat esimerkiksi Pertti Lempiäisen Suuri etunimikirja ja Kustaa Vilkunan Suuri nimipäiväkalenteri. Näissä kerrotaan, että nimi Anita on Annan ja Juanitan espanjalaisia ja italialaisia kutsumamuotoja.