Täältä voi näköjään kysyä nimien merkitystä, niin mitä mun eka ja toka nimi tarkottaa, ja mistä ne on peräsin, eka nimi on Diana ja toinen Mariana kiitos…

Kysytty

täältä voi näköjään kysyä nimien merkitystä, niin mitä mun eka ja toka nimi tarkottaa, ja mistä ne on peräsin, eka nimi on Diana ja toinen Mariana kiitos etukäteen :D

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Diana tulee latinasta ja tarkoittaa ’loistava kuin päivä’. Muinaisille roomalaisille Diana oli valon, kuun, luonnon, metsän ja metsästyksen jumalatar. Diana oli myös avioelämän, äitiyden ja synnytyksen suojelija.

Mariana taas on Marianuksen sisarnimi. Marianus tulee latinasta ja tarkoittaa merelle kuuluvaa, merellistä.

Lähde: Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja. WSOY.