Täällä äiti kysyy kivaa lukemista 10-vuotiaalle pojalle. Muistan että eräs tuttavani kertoi kirjasarjasta Bengt ja ... tai jotain sellaista. Siinä sarjassa se…

Kysytty

Täällä äiti kysyy kivaa lukemista 10-vuotiaalle pojalle. Muistan että eräs tuttavani kertoi kirjasarjasta Bengt ja ... tai jotain sellaista. Siinä sarjassa se poika kuulemma kasvaa koko alakoulun ajan ja enemmänkin, Mikähän sarja se olisi? Jos löytyisi sen sarjan nimi tai muuta 10-vuotiaalle pojalle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaan Bertin päiväkirja-sarja (Jacobsson, Olsson, joka sopisi ehkä paremmin vähän vanhemmalle pojalle. Sarja on myös aika vanha, eikä sitä välttämättä ole enää saatavilla kaikissa kirjastoissa.
Tässä olisi muita sarjoja, jotka sopisivat 10-vuotiaalle:
Parvela, Timo: Kepler62 (scifi)
Mäkipää, Jari: Etsiväkerho Hurrikaani (jännitys)
Hulkko, Johanna: Geoetsivät (jännitys)
Larry, H.I.: Zac Power (jännitys)
Kinney, Jeff: Neropatin päiväkirja (koululaishuumori)
Bastis, Stephan: Timi Möhläri (koululaishuumori)