Etsin kirjaa, jota luin 90-luvulla lapsena. Kirjassa oli australiaisia eläimiä, joista yksi (muistaakseni kenguru) lähti kuumailmapallolla pitkälle matkalle…

Kysytty

Hei, etsin kirjaa, jota luin 90-luvulla lapsena. Kirjassa oli australiaisia eläimiä, joista yksi (muistaakseni kenguru) lähti kuumailmapallolla pitkälle matkalle. Kirja oli muistaakseni osa kirjasarjaa ja se oli muistaakseni kuvitettu romaani.

Vastaus

Vastattu

Kysessä lienee Leena Laulajaisen Loikkeliini-sarja, jossa seikkailevat kenguru Loikkeliini ja muut Australian eläimet. Loikkeliini matkustaa kuumailmapallolla kahdessakin sarjan kirjassa:

Loikkeliinin matka lumen maahan

Loikkeliinin lokikirja.

1 ääntä

Kommentit

Kiitos paljon! Olipa mukava löytää taas vanha tuttu kirja. Loikkeliini-sarja osui oikeaan. :)