En tiedä kuka osaisi vastata tähän, mutta haluisin tietää sellaisesta vanhasta kirjasarjasta kuin Onnen päiviä. Ne on jotain 50-60-luvulla tehtyjä. Siinä kun…

Kysytty

Hei,

En tiedä kuka osaisi vastata tähän, mutta haluisin tietää sellaisesta vanhasta kirjasarjasta kuin Onnen päiviä. Ne on jotain 50-60-luvulla tehtyjä.
Siinä kun on eri kansikuvilla niitä, niin onkohan joku niistä samaa kirjaa, mutta vain uudemmalla kansikuvilla?
Etten etsi ja osta 2 samaa kirjaa eri kuvalla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Arthur S. Maxwellin neliosainen kirjasarja Onnen päiviä (Bedtime stories), jotka julkaistiin ensimmäisen kerraj 60-luvun alussa Åke LIndströmin ja Aarne Unholan suomennoksina. Sarjan julkaisi Kirjatoimi-niminen kustantamo. Sittemmin sarjasta otettiin uusintapainoksia. Kansikuvien perusteella kirjat ovat samaa painosta, sarjan neljä eri osaa.

https://kansalliskirjasto.finna.fi/Record/fikka.3518557/Versions