Otsikko
Suvussamme kulkee nimi Figulia. Löytyykö nimelle jokin merkitys tai mistä sanasta nimi juontuu?

Kysytty

Suvussamme kulkee nimi Figulia. Löytyykö nimelle jokin merkitys tai mistä sanasta nimi juontuu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoa nimen alkuperästä ja merkityksestä ei valitettavasti löytynyt.

Latinan kielen sana figulus/-a tarkoittaa suomeksi keraamikkoa tai savenvalajaa (Pekkanen – Pitkäranta: Nykylatinan sanakirja. Suomi – latina – suomi. SKS 2006). Kyseessä voisi siis olla vanha ammattiin perustuva lisänimi.