Suunnistus nuoren/lapsen elämänhallinnan tukijana??

Kysytty

Suunnistus nuoren/lapsen elämänhallinnan tukijana??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheeseesi liittyvää kirjallisuutta kannattaa haeskella lähinnä tieteellisten kirjastojen kokoelmista. Tässä muutamia ehdotuksia alkuun päästäksesi. Jos havaitset jonkun kirjan mielenkiintoiseksi, hanki se käsiisi ja tutki lähdekirjallisuusluetteloa. Saat näin vinkkejä lisäaineistosta. Koulusi kirjastossa/lähikirjastossasi voit tehdä kaukolainapyynnön aineistosta jota niistä ei paikanpäältä löydy.

1) Hakala, Liisa: Liikunta ja oppiminen--mitä merkitystä on kuperkeikalla?
JULK/UTG: PS-kustannus, Jyväskylä, 1999, 158 s.
SARJA/SERIE: Opetus 2000
ASIAS/ÄMNESORD: liikunta,opetus-- liikkuminen,lapset-- oppiminen,käsitykset.

2) Motivaatio ja minäkäsitys liikunnassa ja urheilussa : Vuokatin liikuntapsykologinen seminaari / Eeva-Liisa Sarlin
JULKAISTU: Kajaani : Kajaanin opettajankoulutuslaitos, 1998.
SARJA: (Oulun yliopiston Kajaanin opettajankoulutuslaitoksen julkaisuja. Sarja B, Opetusmonisteita ja selosteita.
ASIASANA-YSA: liikuntakasvatus , minäkuva -- koululaiset, liikunta -- motivaatio,liikuntapsykologia, liikunta -- minäkuva, urheilu -- motivaatio, urheilu - minäkuva.

3)The physical self : from motivation to well-being / Kenneth R. Fox, editor JULKAISTU: Champaign (IL) : Human Kinetics, cop. 1997. ASIASANA-YSA: itsetunto -- fyysinen kunto, minäkuva -- liikunta, ruumiinkuva, urheilu -- minäkuva -- lapset .

4) Miettinen, Pauli: Liikkuva lapsi ja nuori JULKAISTU: Lahti : VK-Kustannus, 1999.

5) Liikunta ja kasvatus / toimittaneet Juha Suoranta ja Jari Eskola JULKAISTU: Rovaniemi : Lapin yliopisto, 1995.
SARJA: (Lapin yliopiston kasvatustieteellisiä julkaisuja. C, Katsauksia ja puheenvuoroja, ISSN 1235-1075 ; 7)
SARJA: (Aikuiskasvatuksen ja jatkuvan koulutuksen julkaisuja ; 1). ASIASANA-YSA: liikunta -- opetus, seikkailu , liikuntakasvatus.