Leikki-ikäiset lapset eivät juurikaan kävele vaan kaikki liikunta näyttäisi tapahtuvan hyppimällä tai juoksun pyrähdyksillä. Iän mukaan tämä kuitenkin…

Kysytty

Leikki-ikäiset lapset eivät juurikaan kävele vaan kaikki liikunta näyttäisi tapahtuvan hyppimällä tai juoksun pyrähdyksillä. Iän mukaan tämä kuitenkin tasaantuu. Onko tiedossa syytä tänän muutokseen?

Vastaus

Vastattu

Tietoa muutoksesta ei suoralta kädeltä löytynyt. Tässä kuitenkin Helmet-hausta löytyviä teoksia, jotka mahdollisesti käsittelevät aihetta. Aiheena on käytetty hakua ”motorinen kehitys”

Varhaisvuosien liikunta, kirjoittajat: Pirkko Karvonen, Helena Siren-Tiusanen, Riitta Vuorinen
Lapsen motorinen kehitys / Britta Holle
Hyppää pois! : lapsen motoriikan arviointi ja kehittäminen / Pirkko Karvonen
Iloa, leikkiä ja yhdessä tekemistä : varhaisvuosien fyysisen aktiivisuuden suositukset
Liikunta ja oppiminen : mitä merkitystä on kuperkeikalla? / Liisa Hakala
Motoriikan säätely ja motorinen oppiminen / Kari Kauranen