Kirjasuosituksia Sinuhe Egyptiläisen ja Linnunradan käsikirjan lukijalle

Kysytty

Suosikkikirjani ovat Sinuhe Egyptiläinen ja Linnunradan käsikirja. Osaatteko noiden kirjojen perusteella suositella jotain mistä voisin pitää?

Vastaus

Vastattu

Tässä joitakin vinkkejä mukaansatempaavista ja kiehtovista historiallisista romaaneista Sinuhen ystävälle:

Boyne, John: Tarkoin vartioitu talo

Eco, Umberto: Ruusun nimi

Follett, Ken: Taivaan pilarit (+ itsenäiset jatko-osat Maailma vailla loppua, Tulipatsas, Tuli ilta ja tuli aamu)

Mantel, Hilary: Susipalatsi (+ jatko-osa Syytettyjen sali)

Jos pitää Linnunradan käsikirjasta liftareille, kannattaa tutustua myös seuraaviin teoksiin:

Colfer, Eoin: Vielä yksi juttu... (Adamsin alkuperäissarjan jatkoksi kirjoitettu kuudes osa)

Dahl, Roald: Rakkaani, kyyhkyläiseni

Gaiman, Neil: Hämähäkkijumala

Gaiman, Neil & Pratchett, Terry: Hyviä enteitä

Pratchett, Terry: Kiekkomaailma-sarjan romaanit