Sukunimeni on muuttunut. Pitääkö tieto ilmoittaa henkilökohtaisesti kirjastoon, vai voinko soittaa jonnekin? Tarvitsenko myös uuden kirjastokortin? Maksaako…

Kysytty

Hei!
Sukunimeni on muuttunut. Pitääkö tieto ilmoittaa henkilökohtaisesti kirjastoon, vai voinko soittaa jonnekin?
Tarvitsenko myös uuden kirjastokortin? Maksaako tämä jotain? Voiko mahdollisen kortin uusimisen tehdä myös Myllypuron mediakirjastossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimenmuutoksen Helmet-kirjastojen rekisteriin voitte tehdä missä tahansa Helmet-kirjastojen toimipisteessä, myös Myllypuron mediakirjastossa. Puhelimitse nimenmuutos ei onnistu, sillä tietojen muuttaminen edellyttää kuvallisen henkilötodistuksen esittämistä. Jos käytössänne olevissa henkilötodistuksissa on vielä vanha nimi, niin henkilötodistuksen lisäksi tarvitaan maistraatin todistus asiasta. Tämä siksi, ettei kirjastolla ole pääsyä maistraatin yms. rekistereihin.
Uusi kortti on maksuton, jos vanha kortti on olemassa (mukana).