Olen Helmet-kirjastojen asiakas ja etsin nettisivuilta kohtaa jossa voisin muuttaa naimisiinmenon vuoksi muuttuneen sukunimeni. Tai etsin myös Helmet…

Kysytty

Olen Helmet-kirjastojen asiakas ja etsin nettisivuilta kohtaa jossa voisin muuttaa naimisiinmenon vuoksi muuttuneen sukunimeni. Tai etsin myös Helmet-kirjastojen yhteystietoa/ yleistä sähköpostia enkä sitäkään löydä. En voi sitä itse muuttaa tiedoistani. Miksi nimen muutoksesta ei ole tehty helppoa vaikka tämä ei ole harvinaista?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Omaa sukunimeä ei voi vaihtaa Helmet.fi:n omissa tiedoissa, vaan se täytyy tehdä paikanpäällä kirjastossa. Nimenmuutoksen yhteydessä sinulle tehdään uusi kirjastokortti. Ota mukaan uusi henkilöllisyystodistus tai muu todistus nimen muutoksesta.

Helmet-kirjastoilla ei ole yhteistä sähköpostiosoitetta, mutta palautetta voi jättää yhteisen palautekanavan kautta osoitteesta https://www.helmet.fi/fi-FI/Palaute(3938). Muissa kirjastoasioissa kannattaa ottaa yhteys omaan lähikirjastoon. Kirjaston aukioloajat ja yhteystiedot voit etsiä osoitteessa Helmet.fi > Kirjastot.