Sain juuri luettua Joonas Konstigin romaanin Totuus naisista, jonka miljöönä vilahtelevat monet tutut espoolaiset paikat. Mitä muita kaunokirjallisia teoksia…

Kysytty

Sain juuri luettua Joonas Konstigin romaanin Totuus naisista, jonka miljöönä vilahtelevat monet tutut espoolaiset paikat. Mitä muita kaunokirjallisia teoksia osaisitte suositella, kun ainoana vaatimuksena on tapahtumapaikka Espoo? Genrellä ei niinkään väliä, kaikki nuortenkirjoista novellikokoelmiin kelpaa, mutta haluaisin teoksessa mainittavan espoolaisuuden näkyvän selkeämmin kuin vain muutamassa sivulauseessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Katri Sarmavuoren toimittamassa teoksessa "Espoolaiskirjailijat" esitellään espoolaisia kirjailijoita, myös siten, että Espoo on tapahtumapaikkana. Kirja on sijoitettu monessa kirjastossa erityiseen Espoo-kokoelmaan. Se on sieltä hyvin lainattavissa ja tilattavissa.

Vivi-Ann Sjögrenin omaelämäkerralliset teokset "Kissan kasvot ja Lassen kioski" kertovat Espoon keskuksesta ja monet Leena Lehtolaisen dekkarit tapahtuvat Espoossa. kirjasta löydät lisää.