Otsikko
Saako opetusluvalla harjoitteleva nuori ajaa autoa, jolla vedetään peräkärryä? Poliisit eivät osaa tähän kysymykseen vastata.

Kysytty

Saako opetusluvalla harjoitteleva nuori ajaa autoa, jolla vedetään peräkärryä? Poliisit eivät osaa tähän kysymykseen vastata.

Vastaus

Vastattu

Opetusluvalla ajava harjoitteleva nuori ei saa vetää peräkärryä. Opetusluvan varassa tapahtuva ajo on juurikin harjoittelua, eikä oikeuta peräkärryn vetämiseen.

Lähde:

soitto Traficomin (linkki vie Traficomin sivulle) Ajokortti- ja lupaneuvontaan (12/2023)