Otsikko
Saako Helsinkiin kirjastoon viedä suuren (noin 100 vanhaa kirjaa, 1940-1990, kaikenlaisia) lahjoituksen? Vastausta en saanut puhelimitse ja paikan päällä…

Kysytty

Saako Helsinkiin kirjastoon viedä suuren (noin 100 vanhaa kirjaa, 1940-1990, kaikenlaisia) lahjoituksen? Vastausta en saanut puhelimitse ja paikan päällä sanottiin että ehkä pari mutta ei olla varmoja. Mistä saan varman tiedon? En haluaisi viedä kirjoja muutaman kappaleen erissä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot ottavat vastaan kirjalahjoituksia tarpeen mukaan. Vanhempia kirjoja, joita Helmet-kirjastojen kokoelmissa jo on, ei useinkaan oteta vastaan jo pelkästään tilanahtaudenkin takia. Helmet-verkkokirjaston kautta voi selvittää, mikä omien kirjojen tilanne on kirjastoissa: http://www.helmet.fi/fi-FI

Isoja määriä kirjoja emme tosiaan voi ottaa kerralla vastaan. Monissa kirjastoissa on kirjakierrätyspiste, jonne voi tuoda itselleen tarpeettomia kirjoja. Pisteet eivät ole suuria, joten kovin monta kirjaa kerrallaan ei niihinkään kannata viedä:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Sivustohaku