Tampereen asukasluku ylitti 250 000:n rajan. Aamulehden mukaan keskimääräinen ikä on 41 vuotta ja vakituisesti asuvista vain 35,1 prosenttia on syntynyt…

Kysytty

Tampereen asukasluku ylitti 250 000:n rajan. Aamulehden mukaan keskimääräinen ikä on 41 vuotta ja vakituisesti asuvista vain 35,1 prosenttia on syntynyt Tampereella.
Kuinka suuri osa seniori-ikäisistä tamperelaisista on kaupungin syntyperäisiä asukkaita?

Vastaus

Vastattu

Tilastokeskuksen väestötilastojen mukaan 55 vuotta täyttäneistä Tampereella asuvista 31,1 prosenttia on syntynyt nykyisen Tampereen alueella. Vakinaisesti Tampereella asuviin lasketaan kaikki, joilla on vuoden viimeisenä päivänä ollut Digi- ja väestötietoviraston Väestötietojärjestelmässä kotikuntana Tampere. Eli jos opiskelija on kirjoilla Tampereella, lasketaan hänet Tampereella vakinaisesti asuvaksi.