Reino Helismaan sanoitus kappaleelle Kwai-joen silta. Levytysvuosi 1958 Rytmi 4155, Ensio Kostan johtaman kuoron esitys. Ensimmäisen säkeistön loppu jää hyvin…

Kysytty

Reino Helismaan sanoitus kappaleelle Kwai-joen silta. Levytysvuosi 1958 Rytmi 4155, Ensio Kostan johtaman kuoron esitys. Ensimmäisen säkeistön loppu jää hyvin epäselväksi sanojen suhteen.
Siis näin
Hän vanki on ja kuitenkin vallan sai,
täällä ei juhli Nippon ei.???
tästä kaksi viimeistä säettä jos mahdollista saada kirjoitettuna kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toivelauluja-vihkosessa (Toivelauluja : iskelmien aarre-aitta. 34 : 4 - 1958 / toim. Kullervo), joka sisältää laulujen sanoja, laulu on nimellä "Colonel Bogey" (Colonel Bogey elokuvasta "Kwai-joen silta"). Reino Helismaan sanoituksen kaksi viimeistä säettä ovat tässä:

Kun siis
on siltansa saava Kwai,
se saa sen, kun meitä hän työhön vei!