Pystyykö kirjastossa tulostamaan kännykästä? Oon lapsi joten siksi kysymys on näin outo

Kysytty

Pystyykö kirjastossa tulostamaan kännykästä? Oon lapsi joten siksi kysymys on näin outo

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksesi ei ole lainkaan outo. Myös aikuiset kysyvät tätä asiaa varsin usein.

Voit tulostaa kännykästäsi pdf-muotoisen tai kuvaliitetiedoston (jpeg, bmp, tiff). Sitä varten sinun pitää luoda itsellesi kirjautumistunnus osoitteessa https://print.lib.hel.fi/user kohdassa "Uusi käyttäjä / New User". Saat sähköpostiisi linkin, jonka avulla pääset vahvistamaan tilisi.

Tämän jälkeen voit aina lähettää tulostettavat tiedostosi pdf-muodossa osoitteeseen print.helkir@gmail.com.

Kun haluat hakea tulosteesi, kirjaudu luomallasi käyttäjätunnuksella ja salasanalla itsepalvelutulostus-tietokoneelle ja vapauta tulosteesi.

Kirjaston henkilökunta auttaa sinua tarvittaessa. Helsingin kaupunginkirjastossa viisi ilmaista tulostetta aina kolmen kuukauden aikana. Lisäsivut maksavat 40 senttiä kappale.

Lisäohjeita löydät täältä.

Mikäli mobiililaitteelta tulostaminen kuulostaa monimutkaiselta, voit toki tulostaa kirjaston tietokoneeltakin esimerkiksi liitetiedoston omasta sähköpostistasi.

https://www.helmet.fi/fi-FI