Otsikko
Voiko kotoa lähettää jonnekin tulostettavia asiakirjoja ja kirjastossa mennä vaan tulostimelle ja tulostaa?

Kysytty

Voiko kotoa lähettää jonnekin tulostettavia asiakirjoja ja kirjastossa mennä vaan tulostimelle ja tulostaa?
Kuulin ohimennen jonkun puhuvan asiasta kirjastonhoitajan kanssa..

Vastaus

Vastattu

Tulostettavat asiakirjat voi siirtoa varten tallentaa johonkin pilvipalveluun, muistitikulle tai lähettää itselleen omaan sähköpostiinsa.

Pilvipalvelujen ja sähköpostin käytössä tarvitset tulostimen lisäksi kirjaston tietokonetta. Muistitikulta monet tulostimet osaavat tulostaa suoraan pdf-tiedostoja.

Monia asiakirjoja voi laatia myös suoraan netissä esim. kelan ja verottajan sivuille, jos käytössäsi ovat nettipankkitunnukset.

https://yle.fi/aihe/digitreenit

Pilvipalveluista

Viranomaisille toimitettavista asiakirjoista.