Puhutaanpa nyt helsinkiläisistä 1960 – luvun bändeistä: 1. Coyotes oli vuonna 1963 perustettu bändi, joka ehti tehdä 1965 singlen Angela / Go home sweet ja…

Kysytty

Puhutaanpa nyt helsinkiläisistä 1960 – luvun bändeistä:

1. Coyotes oli vuonna 1963 perustettu bändi, joka ehti tehdä 1965 singlen Angela / Go home sweet ja samana vuonna bändi vieraili Suosikissa. Yhtyeessä olivat mukana Christer Häkkinen, Markku Tolonen, Kari Harhakoski ja Hannu Toppila, mutta singlen aikana Cisse ei ollut mukana. Haluaisin tietää mikä oli poikien rooli yhtyeessä eli nimien viereen sulut ja sulkuihin soitin tai laulu.

2. Rondo Four oli yksi harvinaisimmista 1960 – luvun helsinkiläisistä bändeistä Steelersin jälkeen, jossa tapahtui räjähtäviä miesvaihdoksia, mutta bändissä ehtivät olla mukana mm. Sammy Babitzin, Cisse Häkkinen ja Pepe Lindholm. Get on the road / Moon is rising oli bändin ainoa single vuonna 1966 siis keitä oli levyttäneessä Rondo Fourissa? Nimien viereen sulut ja sulkuihin soitin tai laulu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen Jazz & Pop Arkiston kautta (http://www.jazzpoparkisto.net) sain yhteyden Rondo Fourissa soittaneeseen Pepe Lindblomiin, joka kertoi levyllä soittaneen kokoonpanon: Jukka Vaasjoki (laulu, huuliharppu), Sakari Lehtinen (soolokitara), Seppo Holopainen (basso), Markku ”Beaver” Aitto-oja (rummut ) ja Pertti ”Pepe” Lindblom (komppikitara). Pepe Lindblom kertoili muutakin mielenkiintoista bändistä, joka oli tuolloin poikkeuksellisen kunnianhimoinen kokoonpano. Englannissa oleskellut Vaasjoki osasi kieltä paremmin kuin tuon ajan bändit keskimäärin, bändi halusi tehdä omia biisejä ja valitsi coveritkin juurevammasta rhythm’n bluesiin pohjaavasta musiikista ja soitti Kinksiä, Pretty Thingsiä ja Whota.

Coyotes –kysymys oli vaikeampi. Ainoa johtolanka näyttäisi olevan tuo Suosikki-lehti, jossa ilmeisesti on juttua bändistä. 60-luvun Suosikkeja on ainakin Kansalliskirjastossa (ent. Helsingin yliopiston kirjasto) saatavana. Hakusivu löytyy osoitteesta http://www.helsinki.fi/helka/ Kysyin Lindblomilta Coyotestakin, hän muisti vain, että bändissä soitti lisäksi Kari Harhakosken veli Jorma. Toivottavasti saat käsiisi lehden ja vastauksen kysymykseen!

Asiakaspalautteesta löytyi tällainen lisä tietoihin:

The Coyotes ennen Cisseä:
Kari Harhakoski = komppikitara ja laulu
Jorma Harhakoski = soolokitara ja laulu
Matti Järvinen = rummut ja laulu
Kari Holopainen = Basso

The Coyotes ja Cisse mukana:
Kari Harhakoski = komppikitara ja laulu
Cisse Häkkinen = soolokitara ja laulu
Markku Tolonen = rummut
Hannu Toppila = basso

13 ääntä

Kommentit

Alkujaan The Coyotes kokoonpano oli:
Kari Harhakoski=komppikitara ja laulu
Jorma Harhakoski= soolokitara ja laulu
Juhani Viheriäranta=saxofoni
Christer Lindroos=rummut

Alkuperäinen v. 1963 ja minulle se ainoa oikea The Coyotes oli todellakin: Pikkari, Jore, Benne ja tietysti Riste rummuissa. Vaikuttivat Pohjois-Haagassa Helsingissä.

Moi

Pitää muistaa myös tämä, että bassorumpuun teetettiin
pahvinen bändinimi, joka oli Gary & Mustangs. Tämä siis ennen
The Coyotesia. Yhtye teki muutamat keikat myös kokonpanossa
Kari Harhakoski = komppikitara ja laulu
Jorma Harhakoski = soolokitara ja laulu
Matti Järvinen = rummut ja laulu

T:Jorma

P.S. Hollantilainen Johan Verkerk oli vierailevana solistina muutamalla keikalla.

Tällä alkuperäisellä kokoonpanolla ensi soitot soitettiin Näyttelijäntie 22 A - B portaan askarteluhuoneessa. Kaikki asuivat tässä talossa Kari ,Jorma ja Pikkis A-rapussa ja Crisse B-portaassa

Moi, jos löytyy kuvia tai tietoa Johan Verkerkin solistina olosta olisi kiva tietää.kiitoksia.
voi mailata joakim.verkerk@pp.inet.fi

Homma meni niin, että Linnanmäen Rondossa soitti vuorotellen kaksi bändiä: Leo Lindblomin tanssiorkesteri solisteinaan Seija Simola ja Sami Babitzin sekä Rondo Four, myöhemmin viisimiehiseksi kasvaneena Rondo Combo. Leo ja Pepe Lindblom olivat isä ja poika, mikä selittänee Rondo Fourin kavereiden mahtavan kesäduunin, josta moni oli kateellinen. Vietin kesät -65, -66 ja -67 tiiviisti Rondossa ja Lintsillä. Rondo Fourin soittovuorot menivät sisätiloissa tanssien ja Leo Lindblomin tanssiorkesterin vuorot ulkoilmassa hampparoiden ja Kallion rokkeriporukoita hienokseltaan vältellen.

The Coyotes kuvia eri kokoonpanoista http://www.nouseva.com/index.php?mod=6 löytyy täältä linkistä Galleria ja Haaga Nostalgia ja Haaga sekalaiset kansioista.

Asiaa hieman sivuten: kävin minäkin Linnanmäellä tanssimassa ja muistan Leo Lindblomin orkesterin ja hienot solistit Sammyn ja Seijan.
Myöhemmin vielä kerran Salpausselän kisoissa Teivaalan tanssipaikalla Lindblom soitti Sammy Babitsin solistina, upea tanssi-ilta!