Canto Finlandia, haluaisin tietoja tästä yhtyeestä.

Kysytty

Canto Finlandia, haluaisin tietoja tästä yhtyeestä.

Vastaus

Vastattu

Canto Finlandiasta ei löydy paljoakaan tietoa. Last.fm-sivuston määritelmän mukaan Canto Finlandia on suomalainen projekti, joka yhdistelee syntetisaattoreita ja kuoromusiikkia, tuottaen cover-versioita pop- ja rock-kappaleista Gregorian-yhtyeen hengessä.

Allmusic.com-palvelun mukaan yhtye on julkaissut kolme albumia ja neljä singleä vuosina 2001-2003.

Ensimmäinen levy Canto Finlandia on EMI:n julkaisema, kappaleiden sovitukset ovat Timo Lehtovaaran tekemiä ja osan kappaleista on säveltänyt Teropekka Virtanen. Tuottajana on toiminut Jakke Lindberg. Levyt Canto Finlandia II ja Canto Finlandia III ovat Capitol Recordsin julkaisemia. Tuotanto ja sovitukset ovat Teropekka Virtasen käsialaa, kuorosovitukset Timo Lehtovaaran tekemiä. Kolmannella levyllä instrumenttiosuudet on soittanut Teropekka Virtanen, muista esiintyjistä ei levyillä ole kerrottu tietoja.

Lähteet:

https://www.last.fm/music/Canto+Finlandia

https://www.discogs.com/artist/3235046-Canto-Finlandia