1970-luvun alkupuolella murhasi amerikkalain skitsofreniaa sairastava mies Turun Ruissalon Saaronniemessä kumipatjaa korjaamassa ollen miehen ja kaiketi…

Kysytty

1970-luvun alkupuolella murhasi amerikkalain skitsofreniaa sairastava mies Turun Ruissalon Saaronniemessä kumipatjaa korjaamassa ollen miehen ja kaiketi
telttailijankin. Etsin siitä artikkelia esim. Turun Sanomista. Tarkempaa aikaa en muista. Kysyin Turun Sanomista. Toimittaja muisti tapauksen ja myös sen, että se siis tapahtui 70-l alussa.
Tarkempaa eivät tietäneet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun Sanomien arkiston mukaan murha tapahtui 26.6.1974 ja sitä koskevaa oikeudenkäyntiä käsiteltiin Turun Sanomissa samana vuonna 10.7., 11.7., 25.7., 22.8. ja 9.4.1975. Näitä artikkeleita voi tulla katsomaan Turun kaupunginkirjaston pääkirjaston käsikirjastoon, jossa Turun Sanomia säilytetään mikrofilmattuna. Käsikirjastossa on mikrofilmin lukulaite ja sillä voi ottaa maksullisia kopioita.

6 ääntä

Kommentit

Yhdistin 1974 Turun Saaronniemessä 1974 murhatun kumipatjaa korjaamassa olleen miehen samannimiseen armeijatuttavaani 1970 Riihimäellä. Olen unohtanut hänen nimensä, olisiko teillä mahdollista sitä antaa?