Pohjoismaisessa talonp.romaanikilpailussa menestyivät -49 Knut Vatneström, Rita von Willebrand ja Hans Mölbjerg. Saako heistä mistään tietoa?

Kysytty

Pohjoismaisessa talonp.romaanikilpailussa menestyivät -49 Knut Vatneström, Rita von Willebrand ja Hans Mölbjerg. Saako heistä mistään tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjailijoista Hans Mölbjerg ja Rita von Willebrand kerrotaan
lyhyesti Pellervo-lehden numerossa 18 (1949), jossa käsitellään
maaseutuaiheista pohjoismaista romaanikilpailua. Mölbjerg mainitaan
lyhyesti hakuteoksissa A history of Danish literature (1992) ja
Möller-Kristensen, Sven: Dansk litteratur 1918-1952 (1956). Muuta
tietoa heistä en koti- ja ulkomaisten hakuteosten, tietokantojen
tai Internetin avulla löytänyt.Knut Vatneströmistä ei löytynyt
mitään. Tanskassa toimii kirjallisuuskeskus The Danish Literature
Information Centre, joka kokoaa tietoa tanskalaisista kirjailijoista
(yhteystiedot sivulla http://www.danlit.dk). Ehkä sieltä löytyisi
enemmän tietoa Mölbjergistä.